استراتژی های تولید محتوا در اینستاگرام
نوشته شده توسط : ساحل

اگر در قالب اکانت شخصی یا اکانت کسب و کارتان مدتی در اینستاگرام فعالیت کرده باشید، شاید چنین تجربه‌ای داشته‌اید که جستار یا ایده یا مطلب خاصی به ذهن‌تان نرسیده الی اکانت خویش را به روز کنید.

در ماضی که شبکه های اجتماعی وجود نداشتند، تجربه‌ی این جنس از مشکلِ فرآوری درونمایه صرفاً مختص نویسندگان بود.

نویسندگان پارسی زبان می‌گفتند که دچار انقباض فکری شده‌اند و برخی مواقع هم از عقیم شدن و ناباروری ذهن صحبت می‌کردند؛ انگلیسی زبان‌ها هم با اصطلاح Writer’s block به این چگونگی اشاره می‌کردند و می‌کنند.

اما امروز این گونه انقباض‌ها و عقیم‌شدن‌ها، به تجربه‌ای فراگیر تبدیل شده و روش‌های مختلفی هم برای مدیریت آن به هستی آمده است.

یکی از حرفه‌ای‌ترین کارهایی که می‌توانید برای مدیریت این چگونگی اتمام دهید، تعبيه لیست ایده‌های درونمایه است لغایت همش آن را بازبینی کنید و بتوانید به کمک آن، موضوعی را برای تولید و انتشار پست برگزیدن کنید.
استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام به چه معناست؟
استراتژی فرآوری محتوا در اینستاگرام به این معناست که یک برنامه‌ریزی ریزبین برای فرآوری و انتشار درونمایه در اینستاگرام داشته باشید. برای این شغل ابتدا باید مخاطبانتان را بشناسید. سپس سعی کنید با پروا به نوع مخاطبانتان برای آنها محتوا تولید کنید.
عناصر با اهمیت در گردآوری راهبرد تولید محتوای اینستاگرام
برای اینکه یک استراتژی فرآوری محتوای خوب و کامیاب داشته باشید، یک سری عناصر و اصول وجود دارد که باید در نظر بگیرید در پیوستگی این عناصر را بررسی می‌کنیم.

تعیین هدف
درست است که باید حضور مستمر در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید، اما اگر بی قصد شغل کنید قطعا محتوایی که تولید می‌شود کیفیت دلخواه نخواهد داشت. پس اولین کار تعیین هدف است. با مشخص شدن هدف موضوعاتی که باید در ارتباط با آنها محتوا تولید کنید نیز مشخص می‌شوند. سپس از بین موضوعات، آنهایی که طرفداران بیشتری دارند را گزینش کنید.

مشخص کردن راهبرد فرآوری محتوا

انتخاب زمان درست برای انتشار محتوا
به این موضوع پروا کنید که اینستاگرام جنبه تفریحی دارد و اکثر کسان برای پر کردن اوقات خالی خود به اینستاگرام راز می‌رنند. به همین دلیل حتی اگر مطالب سودمند و کاربردی در صفحه شما منتشر شود باز هم مخاطبان در یک سری ساعات ویژه اغلب به اینستاگرام سر می‌زنند. به همین علت مهم است در ساعاتی که مخاطبان شما اغلب فعال هستند محتواهایتان را منتشر کنید.


شناخت مخاطب یا پرسونای مخاطب
مخاطب هر کسب و کاری با کسب و کار دیگر متفاوت است. در اینستاگرام نیز دقیقا همینطور است. یعنی هر سبک درونمایه یا هر صفحه‌ای مخاطبان خاص خود را دارد که از دیگر صفحات متفاوت است. بعد زیاد مهم است که مخاطبان خود را بشناسید و بدانید آنها چه ویژگی‌ها، نیازها و علائقی دارند. بعد از شناخت مخاطبان باید بر اساس ویژگی‌های آنها به تولید درونمایه بپردازید.

افزایش همکاری کاربران
باید سعی کنید مخاطبان خود را هر چند اندک باشند درگیر کنید و کاری کنید آنها برای شما نظر بگذارند، پست‌های شما را لایک کرده یا با دیگران به اشتراک بگذارند. در اینصورت گواه افزایش سرعت رشد صفحه اینستاگرام خود خواهید بود. برای اینکار می‌توانید صفحات رقبای خویش را تحلیل کنید و ببینید مخاطبان آنها از کدام پست آنها بیشتر خوششان آمده و مشارکت بیشتری داشته‌اند.

استفاده از هشتگ
هشتگ‌ها کمک می‌کنند لغایت محتوای شما بیشتر دیده شود. شما باید حتما از هشتگ بهره‌گیری کنید. ولی نکاتی هستی دارد که باید آنها را رعایت کنید برای مثال بیش از بی گمان از هشتگ بهره‌گیری نکنید یا از هشتگ‌های نامرتبط استفاده نکنید. در تقویم محتوای خویش می‌توانید مناسبت‌ها را بگنجانید و از هشتگ‌های مربوط به آنها استفاده کنید. یا اگر موضوعی ترند شده و مربوط به سوداگری شما نیز هست حتما پستی برای آن تهیه کرده الی به کمک هشتگ‌های ترند شده بیننده جذب کنید.

استوری را فراموش نکنید
استوری‌ها نسبت به پست‌های اینستاگرام بازدید اکثریت دارند. پس سعی کنید هر روز استوری بگذارید. اگر از پشت صحنه کسب و کار خویش استوری بگذارید بی گمان برای مخاطبان جالبتر خواهد بود پس سعی کنید مطالب جالب و طنزگونه و اندکی غیر پیوسته را در استوری بگنجانید و کوشش کنید با کاربران وابستگی بهتر و صمیمی‌تری داشته باشید.
استراتژی محتوا:

خب نوبت آن است که با توجه به اهدافی که داریم و نیازهای اطلاعاتی مخاطبان، انواع محتواهایی که لازم است به آنها بپردازیم را مشخص کنیم.

خب نخست می‌رویم به سراغ هدف، هدف آقا رضا این بود که به عنوان کارشناس ورزشی خدماتی را به مخاطبان ارایه دهد. خب چه گونه محتواهایی کمک می‌کنند آقا رضا به این قصد برسد؟

۱- محتوهایی که به صورت نامحسوس پرتو دهد آقا رضا به راستی یک خبره است

۲- محتواهایی که چهره نامحسوس نشانه دهد آقا رضا فقط حرف نمی‌زند و عمل می‌کند

۳- محتواهایی که چهره نامحسوس نشان دهد دیگران از همکاری با آقا رضا نتیجه نکوداشتن گرفته‌اند

و محتواهای دیگری که تمامی در راستای قصد آقا رضا هستند کمک می‌کنند.

 

خب اکنون می‌رویم به سراغ مخاطبان هدف، چه نوع محتواهایی احتیاج مخاطبان قصد را رفع می‌کنند؟

۴- محتواهایی که جنبه آموزشی داشته باشند و به کاربران تعلیم دهند که چه کنند.

۵- محتواهایی که جنبه افزایش اطلاعات داشته باشند و اطلاعات مخاطبان را افزایش دهند

 

خب ما ۵ گونه محتوا را مشخص کردیم که آقا رضا برای فرآوری محتوا در اینستاگرام باید به این ۵ گونه توجه وِیژه داشته باشد، در واقع این راهبرد فرآوری محتوا در اینستاگرام برای پیج آقا رضاست.

آقا رضا باید یک برنامه فرآوری محتوای اینستاگرام تنطیم کند و جنس محتواهایی را در فهرست قرار دهد که هر کدام یک یا چند نوع محتوای مشخص شده را پوشش دهد.

مثال:

۱- نمایش دگرگونی ها بدنی افرادی که آقا رضا به آن‌ها مشاوره داده است ( پوشش منظور شماره ۱ و ۳، این جنس محتوا نشان می‌دهد که آقا رضا به راستی خبره است و دیگران از شغل با ایشان نتیجه گرفته‌اند)

۲- اطلاعات ناب و غیر تکراری از مکمل‌ها ( پوشش قصد عدد ۴، این جنس محتوا نیازهای اطلاعاتی مخاطبان را در گویه مکمل‌ها پوشش می‌دهد)

۳- محتوای مستند، یعنی محتواهایی که آقا رضا از فعالیت‌های ورزشی یومیه خویش پیمان می‌دهد.( این جنس درونمایه هدف شماره ۱ و ۲ را پوشش می‌دهد)

۴ – . . .

۵- . . .

 

مراحل فرآوری درونمایه در اینستاگرام

 

روال تعیین راهبرد تولید محتوا در اینستاگرام
یکبار دیگر روال کار را باهم مرور می‌کنیم.

۱- پیش درآمد هدف دقیق خویش از حضور در اینستاگرام را مشخص می‌کنید.

۲- نسبت به مخاطبان و نیازهای آنها شناخت پیدا می‌کنید.

۳- گونه محتواهایی که شما را به هدفتان می‌رسانند و احتیاج مخاطبانتان را هم برطرف می‌کنند مشخص می‌کنید. دقت کنید که تنها نوع محتواهایی که باید به آنها پروا کنید را مشخص می‌کنید نه خود آنها.

۴- سپس بر بنیاد نوع محتواهایی که مشخص شد، تمام جنس‌ محتواهایی که می‌توانید تولید کنید تا نوع محتوای مشخص شده را پوشش دهند می‌نویسید.
سخن آخر
تاثیر بازاریابی درونمایه برای کامیابی کسب وکار بر هیچ کس پوشیده نیست. اما این کامیابی با یک برنامه ریزی دقیق و هدفمند به دست می‌آید. به این برنامه ریزی راهبرد محتوا می‌گویند. در مقاله آموزش استراتژی درونمایه در اینفوگرام آکادمی همگی مراحل تنظیم یک راهبرد محتوا را برای شما ذکر شده است. پس آغاز کنید. احتمالاً دشوار باشد ولی مطمئن باشید که می‌توانید. اگر در زمینه سئو و بازاریابی محتوا نیز هیچ تخصصی ندارید ولی می‌خواهید کسب و کارتان به موفقیت برسد حتما از یک کارآزموده کمک بگیرید.





:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: